barnvakt

Idag har jag suttit barnvakt i princip hela dagen. gick som sagt och lade mig rätt sent igår kväll. kunde inte sluta titta på sex and the city, så blev avsnitt efter avsnitt efter avsnitt. några timmar senare var klockan redan 11 och vaknade av en mardröm jag minns att jag drömt flera gånger förut när jag var mindre. Drömde att jag vart jagad i märsta, i området jag bodde i från att jag var elva till och med femton år. Bente (mamman i familjen jag bor och jobbar hos) berättade för några dagar sedan då vi satt i soffan i timmar, om en dröm hon hade konstant i ett par år som liten. en mardröm. Sedan när hon berättade den för sin mamma så fanns det kopplingar till verkligheten. Att det kan vara så att minnen vi inte minns från när vi var riktigt små kan sätta sig så djupt och sedan återkomma eller spela upp sig i drömmar är fascinerande men också lite skrämmande. Det var först när hon pratade om drömmen och fick en förklaring för den, som hon slutade ha mardrömmen.

lite så var det för mig när jag vaknade. jag började själv fundera på varför jag haft samma mardröm i flera år och varför den fortfarande kan komma och hälsa på när jag sover.. kom fram till en hel del. området i märsta som min mardröm utspelar sig i är inte speciellt känd för att vara så jätte trygg. det har förekommit en del blottande, skumma händelser som inte går att förklara och självklart fanns det en del konstiga grannar, män som förföljer barn (ja det hände mig och tå vänninnor när vi var yngre.. han var väl dock inte riktigt man men han var väl i tjugoårsåldern kanske.. iofs kanske man kan säga man då med. hehe)

åter till ämnet. somnade om, och sedan blev jag väckt av sebastian och sandra för att sedan äta frukost och bli sysselsatt i princip hela dagen då Odd-arve och Bente var upptagna med lite saker som var orsaken till att jag sattg barnvakt idag. Sen 17 tiden idag har jag dock varit ensam, jag tog en varm dusch (välbehövelg efter att ha blivit lite skitig efter frukost och lunch med tjejerna) och sen lagade jag lite mat och satte mig ner i soffan och kollade på criminal minds. blir inget stavanger för mig idag heller. får spara de sista pengarna jag har för den här månaden för att inte vara helt black i slutet.

för mig blir det SATC, umgås med bente och odd-arve samt kanske måla lite ikväll. vad har ni för planer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!