roller coaster

igår kväll var en ganska jobbig dag. jag och kicki började fundera lite över saker, som fick en att få upp ett ljus och vi pratade om en massa saker som visade sig vara jobbigare än vad man tänkt att de ska göra. saken är den att man faktiskt påverkas av allt vare sig negativt eller positivt i livet. faktum är att man egentligen är som en svamp som suger åt sig alla intryck som man får varje dag i sitt liv, sedan är det upp till en själv att välja vad man lägger sin energi på, och att faktiskt ta itu med det som är jobbigt och som lägger sig som en sten i ens kropp. en sten som faktiskt blir tyngre och tyngre ju mer tiden går och ju mer man faktiskt ignorerar dess existens.

vi pratade om drömmar och om framtiden. varför vill man göra så mycket? hur ska man kunna bestämma sig vad man ska gör med sitt liv när det finns sååååå mycket att göra? .. jag vill passa på att göra en massa roligt nu när jag ändå är ung men samtidigt finns pressen på sig om att man ska ha en utbildning.. men vad gör man om man bara ta en paus och dra bort någonstans och bara njuta av livet? jag tror att jag måste börja fundera mer på att tillfredställa mig själv och inte alla andra. jag ver vad jag egentligen vill och vad jag behöver just nu. saken är då bara den att det är så mycket jag vill göra och jag måste börja LYSSNA på vad jag vill.

idag hade jag egentligen två seminarium men jag vaknade med sjukt ont i halsen, kändes som att jag svalde taggtråd så jag stängde av väckarklockan och drog täcker över huvudet. kände att det ändå vore skönast att få vara hemma.. så jag lagade lunch (somnade om och då var det ingen idé med frukost) och sen tog jag ett låååångt varmt bad i sådär 2 timmar. att ta ett bad är underskattat. har alltid tyckt att det skönt och avslappnande men det har tagit sån tid och den tiden har jag inte riktigt unnat mig själv. blev ett mysigt bad med en massa skum och med fönstret öppet lyste vårsolen in och fåglar kvittrade. MÅR SÅ MYCKET BÄTTRE NU! underbart :)
ska bara ta det lungt i sängen ett tag till och lyssna på bra musik och dricka en massa te för min hals.

idag är det min dag... bara min!


en bild från i somras när jag var i stan och åt glass med martina :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!