25 september 2010

hej bloggen!
jag är hemma igen, strandsatt i soffan och kollar på transformers med tjejerna. var en riktigt bra och skön dag på jobbet idag då jag och en kollega ansiktsmålade en massa små barn. alltid lika roligt! :)

och så ringde mamma mig, har inte pratat med henne på jätte länge! så skönt att prata med henne ibland. blir långa samtal om allt och ingenting. jag och min mamma är väldigt lika, båda är vi envisa, och vill köra sitt eget race på sitt eget sätt och det märks många gånger när vi pratar. ett exempel var när mamma hade köpt en ny data. som många vet är ju de flesta äldre människor inte så duktiga på tekniska saker och där inkluderad min mamma. hon sa att hon hade försökt att skriva ut ett par dokument men så kom det tydligen in ut någonting. när hon sätter på datorn nästa gång så kommer det tydligen ut en massa papper och så sa hon till mig i telefonen: "den bara spottade ut en massa papper! jag förstår ingenting! varför gör den så?" Då sa jag: "men mamma, om datorn segar sig så är det inte bra om du trycker på utskriftsknappen flera gånger på raken för då läggs det i kö för att sen skrivas ut. som att skrivaren har ett minne du vet". när jag hade förklarat hur hon kunde ta bort dokumenten som står i kö, sa hon bara: "nej jag tror inte att det är så." då lät jag väl typ såhär: "men mamma....suck!" haha envisa mammor är inte någonting att leka med ibland. någon som håller med kanske? :)

tog in motionscykeln idag också så att vi kommer igång med träningen ifall att vi någon gång kanske kommer känna att "nej, vi orkar inte gå ut och motionera.." ska bli skönt att skaffa träningskort sen.. :)

nu ska jag väl ta det lite lungt och sen gå och lägga mig. ska nämligen upp fem på morgonen då jag börjar jobba sju.. hörde jag ett suck? JA! men pengar blir det i alla fall.

godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!