22:03

Jag tänkte berätta lite kort om min dag som började när jag vaknade klockan halv sju imorse.. Jag tog en varm dusch och gjorde en sån där take away frukost.. Blev skinkmacka och frukt :) en bra blandning.. Haha. Idag hade vi nämligen studiebesök i kungsängen hos arme'n.. Vi åkte dit i en hyffsat gammal men varm buss. Jag och Martina satt och lyssnade på musik på väg dit och en och en annan mini powernap fick man då jag inte sov så mycket inatt. Mjukisarna, tygskor och rosa adidas tröja fick bli dagens outfit då det var sagt att vi skulle ha oömma kläder. Tur var det för det var lerigt och ibland slaskigt på fr vägarna vi tog oss fram på. Vi fick en liten föreläsning på vad militären gör och allt annat vad det innebär. Var väldigt intressant faktiskt! Vi fick en rundvandring på området, åt lunch och sedan kollade vi på övningsfälten de hade. Dagens såkallade "dagens" var när martina fick bära mig på ryggen över en massa lera för att vi skulle komma vidare under rundvandringen, när Martina pekade på en stridsvagn och påpekade ett lock på själva skjutsaken.. Det roliga var att det var en litet, litet hål i locket och hon sa undrandes: hur kan en bomb komma igenom det där lilla hålet.. Skrattandes svarade jag att det var ett lock och att man såklart tar av det. Haha! En annan sak som var rolig var när vi satt och åt i matsalen. Jag skulle gå och hämta fler mackor och mäter Henke som håller i två brända bröd vi rosten. Jag frågade vad har hänt? Han svarade att han hade bränt bröden och gick sedan för att leta efter papperskorg. Jag gick tillbaka till bordet och enligt Martina lyste jag upp och hon visste att något hade hänt. Och jag berättade skrattandes vad det var. Då lägger ledare militären (han som föreläste för oss) som sitter två platser ifrån mig en kommentar som lyder: har ni förstört någonting så att det luktar bränt därborta?! Martina svarade att det bara hade hänt en liten olycka med rosten och militären sa då: jaha så jag behöver inte få höra någon utskällning sen då av någon i köket? Värst vad vi skrattade. Det som var själva grejen det var att militärerna gav en känsla av att inte lita så mycket på oss då de påpekade hela tiden att vi inte fick peta eller pilla på något eller röra eller fota något. Nu blev han orolig att någon av oss hade tagit sönder något haha. Ja dagen har varit bra, och väl hemma somnade jag nästan direkt och sov i så där 2 timmar. Jag lagade mat och pratade lite i telefon med Kicki :) nu har jag gått runt l min stora Sverige tröja och ansiktsmasl i fejjan ett litet tag. Dags att tvätta bort det snart och lägga mig. Imorn har jag bara en timmes svenska runt elva tiden och ska nämligen redovisa marilyn Monroes biografi så blir att träna lite på framträdandet och sen har jag funderat på att ta en springtur runt 8 på morgonen. Det känns riktigt hurtigt, och bara därför ska jag göra det! Hoppas hoppas jag kommer upp imorgon, annars.. Fy skäms jaana! Sov gott, puss till er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!