tillbaka i Lima

oj oj oj vad härligt jag och sue hade det i Chiclayo med vågorna, solen och havet! vi sprang runt på stranden på dagarna och sprang fram och tillbaka i vågorna! :) och aj vilken bränna jag har fått, sue likaså hihi :)
en dag var vi ovh letade efter glass, vi försökte förklara för invånarna att det var skopglass vi ville ha och inte sådan där strutglass som man köper i affären men de fattade inte det och gubben som gick runt och sålde på stranden var helt spårlöst fösvunnen. fan! så där gick vi runt barfota som små gatubarn med våra blöta shorts och tunikor med en massa killar visslandes efter oss.. haha måste sett rätt roligt. de måste ha tänkt att turisterna inte haft råd till att köpa skor..?

Igår kväll så träffade vi på ett par galet snygga killar som kom fram till oss och pratade som vi småföll för.. den ena var brun, riktigt exotisk och med gröna lysande ögon.. haha och de visade sig vara surfare!
jag och sue sprang hemåt och fräschade till oss och om vi inte hade åkt hem dagen efter hade vi tänkt att bokat surflektioner!

med oss hem har vi en massa smycken och två påsar snäckor som jag plockat på stranden.. de sue hade fått av mig hade hon, den jäveln, kastat tillbaka då jag inte sett.. :D

nej men nu är vi i alla fall tillbaka i Lima, Perus huvudstad efter en elva timmars bussresa. ja just det, skämde ut mig det gjorde jag också.. :)
vi satt på bussen och när en film var slut så var det dags för alla på bussen att spela bingo. sue var för upptagen i sin bok så jag var den som spelade.. i alla fall.. jag trodde att det gick riktigt bra för mig och kryssade glatt siffror efter siffror, och när jag såg att jag hade fått in en rad skrek jag BIIIIIINGGGOOOO! och sue och hennes föräldrar skriker i kör efter mig BIIINGO! och då kommer bussvärdinnan och säger grattis och sen så kollar sues pappa på min bricka och säger men Jaana ... du har inte bingo.. du måste fylla hela brickan.. och han kallar på bussvärdinna och säger att det har blivit fel. hon ropar ut i högtalarna att det hade blivit fel och hon försöker sedan sätta på bingo spelet igen för att fortsätta. haha jag kastade brickan på sue och gömde mig sen under min filt.... fan så går det när man inte förstår allt de säger på spanska... :)

nu ska vi fortsätta kolla på film :) kram på er så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!