framme i Chiclayo

har i Peru ar klockan nu halv tre pa dagen och vi har precis atit ute samtidigt som det spelades en massa merengue musik och solen gassade. vi kom fram imorse hit till Chiclayo, som ligger i norra Peru.. det tog oss elva timmar att aka med buss hit sa skapligt troett ar man.

Har redan under en vecka har nere hunnit blivit konstig i magen pga maten och var ritkigt bakis igar och fick inte nagon somn igar pa bussen :/ jag fick inte behalla ngt jag aetit sa jag var utan mat i over 24 timmar..
Nu ar det mycket battre.. min mage ar fortfarande inte riktigt van vid mat, men det gar framot :) annars ar allt super duper bra!

nyss nar vi skulle genom en marknad sa sag vi sant man faktiskt inte ser hemma i sverige. De saljer kott direkt pa disken och flugor svarmar runt de, fisk ligger oppet och det luktar mat overallt. Har i Chiclayo ar det mycket varmare, och husen ar inte alls som i Sverige. inget ar sig likt faktiskt! men vilken erfarenhet :)

kram pa er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!