julshopping = mysfaktor på hög nivå!

efter att jag fått lite mer sömn ska jag göra mig iordning och ta bussen in till jobbet. möta upp maggan som ska ge mig kameran som vi köpt av henne och sen möta upp min lilla ela pela på jobbet. hon slutar vid kvart i fyra så då ska vi ta vår tur på stan. det är löning idag så ska kolla om jag hittar lite roliga julklappar här i kalmar också. har inte inhandlat en enda julklapp än! har lite småttpanik för jag har aldrig varit så sen som i år.

men måste bara säga att kalmar är så vackert på vintern. vart du än vänder dig så är det julbelysning, dekorerade granar och små adventsstakar i fönstren. det är en så pass liten stad med låga hus och långa stråkgator. det är som att åka tillbaka i tiden till astrid lindgrens sagor! på torget vid domkyrkan mitt i stan är det julmarknad där de säljer julgodis, öländska ostar och mycket till. jag bara ryser av blotta tanken! underbar känsla! måste vara världens lyckligaste människa just nu att jag har en dag ledig nu efter att ha jobbat så mycket som jag gjort. den här lediga dagen blir som en hel veckas lycka! så jag ska använda den väl av att gå och julhandla och få in julkänslan jag med. känns surt ibland för det enda jag ser och deltar i iochmed julen i år har varit bussresan till och från jobbet. har inte haft tid till att gå runt och bara göra saker som jag vill göra, njuta av att julen snart är här. har sett allt från fönstret på bussen..

tack för min lediga dag säger jag bara! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!