julafton

herregud villen julaftons morgon! började med att jag tryckte på snooze alldeles för många gånger. hade tänkt att gå upp tidigare för att kolla på det sista avsnittet av julkalendern, men jag var för trött helt enkelt ;D sen blev det en dusch, och en god frukost med pappa och låtsas mamma! myspysigt.

när det väl var dags för mig att ta mig till bussen för att ta tåget till älvsjö där mamma och min syster minna skulle hämta upp mig, så missade jag nästan bussen haha. men jag hann! sen efter ett par hållsplatser, när vi var vid freijgatan så skulle ett gäng med personer, typ tre-fyra kvinnor och en ung kille på. busschauffören nekade en av dem för att hon inte hade ett giltligt färdbevis. det blev bråk och allt urartade. jag hade tänkt att om man inte kommer på bussen så går man av, men nej de vägrade, för de skulle med. busschauffören sa NEJ, han ville inte köra. och de började skrika och till slut när en av kvinnorna spottade på busschauffören blev han helt galen och spottade tillbaka! han skrek JÄVLA HORA till en av kvinnorna och de började slå och attackera busschauffören. folk försökte hålla dem borta från varandra. tillslut så uppmanade en av kvinnorna att ropa "men kom ut, kom då.." och vad gör busschauffören?! jo han säger "ja jag kommer". han går ut och muckar.. sen tar den unga killen fram en träpåle som han hittade någonstans där ute. och hotar med att slå den.

jag satt jätte nära där allt hände och det var helt sjukt! vi satt där i mer än en halvtimme för att busschauffören vägrade att åka. jag sa till och med till honom som ett par andra också gjorde att "kan du inte bara stänga dörren och åka" men han sa bara nej, och allt blev bara mer och mer hetsigt. sen kom det tre polisbilar och vi alla som satt på bussen gick av och hade missat vårt tåg. helt sjuk morgon!

när jag var framme i älvsjö så var jag, ursäkta, jäkligt kissnödig. trodde jag skulle dö! men jag sprang in på coop för att stresshitta något till juklappsutdelningen mellan de vuxna. hittade som tur var en bok. köpte stieg larssons "flickan som lekte med elden". resten av dagen blev riktigt lyckad i alla fall! jultomten kom senare, det blev juklappsutdelning och en massa massa mat. var helt spyfärdig på vägen hem. haha men det får man väl räkna med :)

här kommer lite bilder från gårdagen, julafton 2010 avklarad.


mina systerbarn wilma och emma, min syster minna, mamma, per, tina och raimo.


min syster och busungarna






emma öppnar för fullt


wilma


jag och mami







hur var din julafton? :)

Kommentarer
Postat av: Morganalva

Very informative and enlightening website

2011-03-22 @ 11:08:30
URL: http://morganalva.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!