idioter finns det gott om

"idioter finns det gott om" brukar min pappa säga.. ja pappa det gör det, absolut! måste få rensa luften. var otroligt arg igår. det var första gången jag träffade vår fd hyresvärd för huset på öland igår kväll. och han betedde sig som ett as. både han och hans fru. för det första kom vi dit och det första jag fick höra när jag kom dit var att han hade varit där nyss och pratat med kicki och i princip med andra valda ord sagt att jag och kicki skulle vara bortskämda. han har menat på att vi inte får stänga av vissa saker i huset som kostar JÄVLIGT mycket pengar. som exempelvis element och golvvärme. han menar på att det förstör huset. han kan ha rätt det vet jag faktiskt inte mycket om (ska kolla upp det) men det låter som bullshit i mina öron.

nu sitter vi här med en elräkning på 1700 kronor som vi måste betala. fyfan säger jag bara. och när vi kommer dit så klagar han på städningen och så säger han också att han ska åka hem och att vi ska städa klart och sen kommer han tillbaka. och det sjuka är att han säger att ja ni kan städa fram till 8 tiden och sen kommer jag över. MEN HALLÅ! det var inget fel på städningen. det var kliniskt men vi moppade om hela huset igen och gjorde lite fin justeringar. sen skickade vi ett sms och sa att vi har bråttom tillvår tvättid. vi skulle börjat tvättat vid 4 tiden men nu var klockan 7 och vi hade bara två timmar kvar. han skrev tillbaka att "vi får lov att vänta så att han kan komma dit som överensbestämt". okej tänkte vi då får vi väl göra det. vi kanske hinner med tvättiden i alla fall.
efter en kvart så var han framme och han sa att "nej ni måste med in, vi vill kolla på huset." okej tänkte vi, vilken gubbe, men okej.. när vi kom in kollade dem runt och började att prata om elräkningen med mig. jag sa att jag visste vad den handlade om. så sa han att "ja men det är billigt" och flinade lite gran.. MY ASS! jag svarade jaha... på ett tveksamt sätt. och då skrattade dem och skulle förklara om de som gått på tv. kändes som att de dumförklarade mig och jag sa tillbaka att jag har sett lite om de på tv! han berättade att deras räkning brukar ligga på 2000 i månaden som värst. men hallå. vår elräkning för dessa, inte riktigt fulla månader låg på 1700 och då har vi inte varit i huset! eftersom vi har värmepump så borde det räcka för att de värmer upp huset. men istället för att han ska tjäna pengar så sätter han på all värme i huset. för vilken nytta?! jo han vill att räkningarna ska bli höga så att han får in pengar... hade lust att be honom suga någonting! sådana människor vill jag inte vara i kontakt med. giriga och falska..

kände att jag behövde få ilskan ur mig.
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!