galet trött

sitter eller snarare halv ligger i min säng och suckar ganska så högt. blir så trött på mig själv ibland. att jag aldrig lärt mig av mina misstag. jag är sämst på ekonomi. de senaste två åren sen jag skaffade jobb och började ta hand om pengar själv, PÅ RIKTIGT, så känns det så här i efterhand att jag praktiskt taget slängt pengar runt omkring mig. köpt det, inhandlat det där, kläder dit, skor dit.. en utgång här, en utgång där.. oj nu blev det utgång hela helgen.. och en kryssning och de där skorna.. in och ut i butiker. STOP! vad FAN är det med mig?!

det är nu det riktigt slagit mig. känns som ett stort fett basebollträ slagit mig i bakhuvudet. vad fan håller jag på med? det är som att se alla sina vänner och familj röka när man är liten och så ser man sig själv, sådär liten och oskyldig och som alltid säger högt och tydligt men alltid till sig själv att: nej jag ska aldrig hamna där, aldrig börja röka! och sen står man där 10 år senare med en cigg i handen.. just så är det för mig nu fast med ett stort fett köpberoende upp över öronen..

klart man kan handla, men det ska vara normalt. jag har fan kläder, väskor och skor så det räcker och behöver. såg "En shopaholics bekännelser" för ett litet tag sedan nu, och fan vad jag känner igen mig. känns som att skyltdockorna i princip lockar in mig i affärerna, viftar med sina sjalar och skriker REEEEA.. jag personligen mår så bra av kläder, är helt enkelt in love with clothes!

nej nu är det stopp! jag ska inte hålla på sådär mer.. nu är det förändring! skärpning jaana! :O

känner ni igen er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!