funderar..

att läsa bloggar måste vara en av det roligaste sakerna enligt mig man kan göra. men varför egentligen? det slåt absolut inte sådana viktiga och underbara saker som att vara med sina vänner, åka utomlands, upptäcka nya ställen. ja ni vet sina intressen, sådant som hör till det verkliga livet. bloggande, och att läsa andras bloggar har blivit en del av mina intressen. det kan vara skönt när man är själv. sittandes vid datan så blir det alltid en titt in i bloggvärlden.

jag tror att det kan ha att göra med nyfikenhet och igenkännande. du kan själv välja vad du vill läsa för bloggar. det finns folk som skriver om matlagning och kommer mer spännande tips. det finns personer som skriver om mode och lägger upp bilder på kläder. andra kanske har startat upp den för att skriva om sitt liv så att folk personen känner kan hänga med under "året i sydney". det kan även vara så att folk har startat bloggar för att marknadsföra sig inom något företag eller helt enkelt känner för att skriva av sig i stunder av lycka, sorg eller bara dagar då allt går uppåt eller neråt. kanske en ny dag på jobbet?

det finns så många orsaker att skriva blogg, man måste bara hitta en egen orsak till att göra det. när man väl har gjort det så är man fast. likaså gäller läsandet av andras bloggande. jag läser dagligen kenzas blogg (kenzas.se) för att jag älskar att hon alltid lägger ut bilder, antingen på henne, hennes utekvällar, saker hon gör på dagarna (reser, modellar, osv..) och hon har även sitt eget klädesmärke. man får följa hennes liv helt enkelt. grejen är den jag tror att jag har fastnat så hårt för just hennes blogg är anledningen som den att jag delar samma intresse som henne. man kan få en känsla utav att man hänger med i svängarna (ja hon är en av de mest kända bloggerskorna) och att man får en massa tips och egna ideer. samtidigt sitter jag och läser andra bloggar som är minst lika bra där folk skriver om sina funderingar och vänner som bloggar som jag skriver om sina liv.

det har blivit en del av mig, saker jag gillar att göra. därför älskar jag det. :)

kram

en dag på åhleens med martina och tugba :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!