Mysiga kväll!

Ligger i sängen med Mia Törnbloms bok i handen. Jag fastande igår och hann läsa ca 20 sidor på en halvtimme och sen var det bara att lägga ifrån mig den. Nu ska jag läsa lite till.. :) boken jag läser handlar om självkänsla och alla unga som gamla borde läsa den. I boken ger hon väldigt bra tips på hur man kan höja sin självkänsla och börja älska sig själv. Jag ser verkligen upp till henne! En annan sak jag hade i tankarna är att varför vissa människor kan förvänta sig att folk ska ställa upp för dem, och självklart gör man det, och så helt plötsligt när man själv ber om något så är det plötsligt ett nej. Jag har varit med om det i princip hela mitt liv och har faktiskt börjat att tänka på en del saker nu den senaste tiden. Det är ofta jag ställer upp och jag gör det utan förväntan på att få något tillbaka. Men jag orkar inte set längre. Förstår mig inte på människor som bara tar och tar och aldrig ställer upp för andra. När fan ska dem vakna upp och inse att dem inte är ensamma här i världen och inse att livet handlar om att ge och ta? Jag är trött på att ta skit, trött på att av en del behandlas som en dörrmatta.. Jag kommer alltid ställa upp för mina nära och kära men måste se mig om för att inte bli utnyttjad av oärliga människor. Hoppas jag inte lät alltför bitter.. Behöver bara få ut min irritation.. Det är faktiskt såhär jag känner ibland! Sov gott!

Kommentarer
Postat av: carro

Tävling på bloggen :) var med och tävla :)

2010-04-28 @ 23:14:02
URL: http://caarolineelarsson.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

hur har din kväll varit sötnos? (:

2010-04-29 @ 03:47:12
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!